Ännu en helg

Såå, ännu en helg till ända. =(

På fredag kom han hit, min lilla älskling Simon. Han fick sitta hemma hos mig som vanligt, medans jag gick klart skoldagen. Franskaprovet den sista timmen gick nog inget vidare, men å andra sidan kan man inte vara bra på allt :) När jag kom hem var jag jättetrött, men samtidigt otroligt glad.
Älskar dig Simon, det gör jag verkligen <3


heart

Imorgon blir det skola igen då. Kunde haft bättre saker för mig känner jag just nu.
En sak som däremot varit intressant, är att senaste veckan fått uppleva något som annars tycks vara sällsynt på skolan; eleverna har kämpat för något de anser viktigt. 
Många klasser kommer efter jul att få upplera ett lärarbyte i idrotten. De flesta klasserna har redan varit utsatta för lärarbyten x antal gånger och börjar bli trötta på det. En ny lärare innebär ju att lära känna en ny människa, att bevisa vad man går för, för att få ett så bra betyg som möjligt. Borde det då vara så att man sista terminen i nionde klass måste byta lärare i ett sådant ämne som idrott? Hur ska man hinna prestera för ett rättvist betyg just den terminen? Nej, det blir bara press på redan sönderstressade elever tycker jag!Läraren i fråga, Hans,ska ändå jobba kvar, fast med den andra idrottlärarens timmar. Den andres fru kommer tillbaka och tar Hans timmar i stället. Varför kan inte bara bara Hans vara kvar med våra klasser och de andra två kan byta? Det har varit huvudfrågan under den gångna veckan.
Elever har organiserat sig och gjort namnlistor, som de lämnat till rektorn. Det har skrivits mycket bra insändare till Arvika Nyheter. Brev har skrivits- och samtal har ringts till rektorn av upprörda föräldrar. På många sätt har det kämpats för denna lärare, men beslutet står fortfarande fast. Det blir lärarbyte.

Tänker skolan verkligen på elevenas bästa, och inte bara på vad som är enklast och bekvämast för rektorerna och lärarna själva?

Kommentarer
Postat av: Jomark

Det är bra att ni också kämpar för något ni tycker !

2007-11-25 @ 21:54:06
URL: http://jomarki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0