Trött och tjatig

Trött idag :/
Lagt mig tidigt som ett lågstadiebarn denna veckan, men är fortrfarande dödligt trött. Men orka tjöööta om det nu, det är freda kväll och nu ska det bli supa av! Jag älskar min lilla last att bli berusad på helgerna. Självklart är det bara COLA jag pratar om =D Vanliga ord för mig är "allcolist" och "icacolast". Näst intill helnykterist när det gäller alkohol. Det är något som alla ungdomar borde satsa på, i ställer för att vara ute och supa så ofta som dom faktiskt gör. Många föräldrar verkar tro att just deras barn inte är sånt, men hur kan de vara så säkra på det? Har de verkligen koll på vad ungen gör ute fredag och lördag kväll när de ska sova över hos en kompis? Påstår inte att alla ungdomar dricker och härjar, men det är förbaskat vanligt och ett stort problem. "De får väl skylla sig själva" eller "det är deras ensak" är saker man ofta hör. Men alla problem och skador både på människor/djur och föremål som alkoholen faktiskt för med sig då? Misshandel, vandalisering o.s.v!? Ska verkligen samhället och skattebetalarna behöva betala för detta? Är det rätt? Nej, det tycker verkligen inte jag.
Jag kanske är tjatig och så, men har man inte rätt att vara det när ungdommar förstör sina liv och förstör för alla andra i och med sina handlingar på fyllan?

Nog babblat om alkohol nu tycker jag :)



ljus



Imorgon ska jag ut och lufta skidorna för första gången detta vinterhalvår =) Wiiiihiiiii
Ska försöka inte hamna på akuten denna gången xD Jag är lite klantig men vad spelar det för roll? Vi brukar ha kul i backen i alla fall, det är ju huvudsaken. Se upp i valfjället imorgon, ingen går säker för mig *Muhahaha*


Längtar till DÅKen då man får träffa alle goe fölka igen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0